II Dzień Jakości Kształcenia
6 grudnia 2017 r. odbył się II Dzień Jakości Kształcenia UAM. Organizatorem wydarzenia była Rada ds. Jakości Kształcenia oraz Wydział Historyczny UAM. W konferencji udział wzięli Rektorzy UAM, przedstawiciele władz dziekańskich, nauczyciele akademiccy, pracownicy administracji, doktoranci oraz studenci.
Gościem specjalnym konferencji był Przewodniczący Polskiej Komisji Akredytacyjnej prof. dr hab. Krzysztof Diks, który w rozmowie z prof. UAM dr hab. Beatą Mikołajczyk, Prorektor ds. kształcenia, dzielił się doświadczeniami zdobytymi podczas wizyt na licznych polskich uczelniach. W dyskusji dominowało podejście nazwane przez prof. Diksa „zdroworozsądkowym”, w którym kluczowe dla jakości kształcenia z perspektywy Polskiej Komisji Akredytacyjnej są realne działania, natomiast mniejszy nacisk kładzie się na biurokratyczne zapisy.
W sesji prezentacji ustnych Komisja ds. Jakości Kształcenia (WZOJK i WZZJK) z Wydziału Historycznego, który gościł w swych murach uczestników konferencji, postawiła na konkretne działania. Prof. UAM dr hab. Izabela Skórzyńska i prof. UAM dr hab. Rafał Witkowski pokazali jak mierzona jest osiągalność efektów kształcenia na wydziale, a prof. UAM dr hab. Michał Zwierzykowski i dr Agnieszka Chwieduk przedstawili jaki wpływ na polepszenie jakości prac dyplomowych mają wydziałowe konkursy na najlepszą pracę licencjacka i magisterską.
W dalszej części przedstawiono efekty realizacji zwycięskich projektów III edycji konkursu projakościowego Prorektora ds. kształcenia „Promowanie działań projakościowych”. Dr Agnieszka Chwieduk w imieniu Wydziału Historycznego zaprezentowała stronę internetową „Wyznaczamy horyzonty”, prof. UAM dr hab. Joanna Wójcik z Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej przedstawiła działania: fanpage'a Fredry 10, akcje „Złap fakultet” „ Złap sylabus” oraz wydziałowy konkurs na najlepsze projekty projakościowe na wzór budżetu obywatelskiego, a dr Jakub Bielak z Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu pokazał teledysk, podręczny słownik ABC jakości kształcenia na WPA oraz omówił przebieg konferencji upowszechniającej i promującej tematykę projakościową wśród społeczności akademickiej wydziału.
W trakcie dwóch sesji posterowych: „Współpraca i odpowiednie finansowanie dają efekty” oraz „Nowe inicjatywy dla lepszego kształcenia” zaprezentowano 54 plakaty promujące działania projakościowe na poszczególnych wydziałach UAM.
Konferencję zamykały dwa panele dyskusyjne: „Współpraca i odpowiednie finansowanie dają efekty” moderowany przez prof. dr hab. Bogdana Jackowiaka oraz „Kształcenie z perspektywy studentów i nauczycieli akademickich”, moderowany przez prof. dr hab. Bogumiłę Kaniewską, Prorektora ds. studenckich.
Spotkanie było doskonałą okazją do rozmów i wymiany doświadczeń całej społeczności akademickiej. Wydaje się, że nowa formuła ogólnouczelnianych spotkań projakościowych na stałe już wpisała się w kalendarz uniwersyteckich wydarzeń.
Zapraszamy do zapoznania się z materiałami konferencyjnymi:
Sesja posterowa 2:
Studencki staż zawodowy startem do kariery - wzrost konkurencyjności absolwenta Wydziału Biologii UAM w Poznaniu na rynku pracy - dr hab. Daria Bajerlein, dr Agnieszka Knopik-Skrocka, dr Anna Kasprowicz-Maluśki, dr Arleta Małecka, mgr Magdalena Dylewska (Wydział Biologii)
Szkoła i Uniwersytet - wspólne działania na rzecz podniesienia jakości studenckich praktyk pedagogicznych - efekty realizacji projektu - prof. dr hab. Bogdan Jackowiak, dr Agnieszka Cieszyńska, dr Renata Dudziak, dr Eliza Rybska (Wydział Biologii)
Od teorii do praktyki z Wydziałem Biologii UAM: staże zawodowe dla specjalności nauczycielskiej w środowisku pozaszkolnym - dr Renata Dudziak, mgr Dorota Obiegała (Wydział Biologii)
Dostosowanie modelu kształcenia studentów Filologii Polskiej do wyzwań współczesnego rynku pracy na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej UAM w Poznaniu - dr Mirosław Wobalis, mgr Monika Sidorowska (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej)
Myśl globalnie, działaj lokalnie. Nowe technologie i aktywność w regionie - prof. UAM dr hab. Jerzy Kaniewski, dr hab. Jerzy Borowczyk, dr Krzysztof Skibski, dr Tomasz Umerle (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej)
Czego uczy "Wschodo"? - prof.dr hab. Krzysztof Pietkiewicz, dr hab. Grzegorz Skrukwa, dr Karolina Polasik-Wrzosek, mgr Anna Kuleszewicz (Wydział Historyczny)
Jakość kształcenia na WH UAM. Instytut Historii. Rada - Partnerstwo - Działanie - prof. UAM dr hab. Maria Solarska, prof. UAM dr hab. Jędrzej Paszkiewicz, prof. UAM dr hab. Maciej Michalski (Wydział Historyczny)
Projekt Geocentrum doskonałości jako komplementarny element kształcenia na najwyższym poziomie - prof. UAM dr hab. Małgorzata Mazurek, dr Robert Jagodziński, dr Bartłomiej Kołsut, mgr Alicja Najwer, mgr Monika Wieczorek, mgr inż. Patrycja Wysocka (Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych)
Podnoszenie umiejętności i kompetencji ułatwiających studentom lat dyplomowych WNPiD UAM wejście na rynek pracy (Pomost na rynek pracy, LIS, Science shop) - dr Szymon Ossowski, dr Artur Pohl, lic. Weronika Dopierała, lic. Diana Stashevska, lic. Marta Szymanowska
Studia uzupełniające magisterskie w języku angielskim na WNPiD UAM - dr Szymon Ossowski, dr Artur Pohl, lic. Weronika Dopierała, lic. Diana Stashevska, lic. Marta Szymanowska
Laboratorium Kompetencji Zawodowych, CONNECTING AUDIENCES European Alliances for Education and Training in Audience Development, MBA - Zarządzanie Szkołą Wyższą - dr Mariusz Szynkiewicz (Wydział Nauk Społecznych)
Po pierwsze praktyka - dr Ryszard Necel, lic. Maciej Mroziński, lic. Patryk Moszka, Daria Paroń (Wydział Nauk Społecznych)
Crossways in Cultural Narratives - magisterskie studia Erasmus mundus w UAM - prof. dr hab. Mirosław Loba, prof. dr hab. Magda Potok, mgr Wojciech Sawala (Wydział Neofilologii)
Promocyjne i edukacyjne działania Wydawnictwa Naukowego UAM - mgr Marzenna Ledzion-Markowska, mgr Małgorzata Adamczak
UAM: Unikatowy Absolwent = Możliwości. Wzrost potencjału dydaktycznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza poprzez proinnowacyjne kształcenie w języku angielskim, interdyscyplinarność, e-learning, inwestycje w kadry - mgr Magdalena Tomaszewska, prof. zw. dr hab. Joanna Deckert, dr hab. Bogdan Hojdis, prof. UAM dr hab. Marcin Krygier, prof. UAM dr hab. Agnieszka Ludwików, prof. UAM dr hab. Mirosław Makohonienko, dr Agnieszka N. Mokrowiecka, prof. zw. dr hab. Przemysław Wojtaszek, dr Alicja Żuchelkowska
Sesja posterowa 3:
KRAB - pilotażowy program tutoringu na Wydziale Biologii UAM - dr hab. Robert Nawrot, prof. UAM dr hab. Maciej Gąbka, dr hab. Anita Szwed, dr hab. Piotr Ziółkowski, dr hab. Sławomir Borek, prof. UAM dr hab. Małgorzata Garnczarska (Wydział Biologii)Wyższe kompetencje - większa szansa na rynku pracy. program rozwoju kompetencji studentów Wydziału Biologii Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - mgr Dorota Obiegała, dr Anna Kasprowicz-Maluśki, dr Łukasz Wojtyla (Wydział Biologii)
Formy wspierania świadomego wyboru ścieżki kształcenia studenta - dr hab. Maciej Trejda, prof. UAM dr hab. Renata Jastrząb, dr Jakub Grajewski, dr Katarzyna Koroniak-Szejn, dr Katarzyna Taras-Goślińska, dr Marta Waligórska, dr hab. Rafał Wawrzyniak (Wydział Chemii)
Projekt badawczy "Mobilne życia, niemobilne przestrzenie. Migracje kobiet między Norwegią a Polską". Wspieranie jakości kształcenia studentów - dr Izabella Main, mgr Aleksandra Turowska (Wydział Historyczny)
Humanistyka - Innowacje Dydaktyczne - Doskonalenie - dr Marcin Ignaczak, mgr Iwona Dębska, prof. UAM dr hab. Izabela Skórzyńska, prof. UAM dr hab. Danuta Konieczka-Śliwińska, dr hab. Anna Weronika Brzezińska, dr Danuta Żurkiewicz (Wydział Historyczny)
Studenci WH UAM: humaniści - profesjonaliści - dr Marcin Ignaczak, mgr Iwona Dębska, mgr Małgorzata Klimorowska, lic. Katarzyna Witek, lic. Luisa Płomińska (Wydział Historyczny)
Etnologiczne badania terenowe jako forma współpracy ze społecznością lokalną - dr hab. Anna Weronika Brzezińska, dr Agnieszka Chwieduk (Wydział Historyczny)
Etnolodzy w działaniu. Współpraca studentów i doktorantów z instytucjami kultury i organizacjami pozarządowymi - mgr Karolina Dziubata, mgr Marta Machowska, mgr Stanisława Piotrowska (Wydział Historyczny)
Jakość kształcenia na WH UAM. Instytut Historii. Program-Partnerstwo-Działanie - prof. UAM dr hab. Maria Solarska, prof. UAM dr hab. Jędrzej Paszkiewicz, prof. UAM dr hab. Maciej Michalski (Wydział Historyczny)
#Etnowiki. Tworzenie etnologicznych haseł w Wikipedii jako forma popularyzacji wiedzy antropologicznej - mgr Karolina Dziubata, Marcin Mielewczyk (Wydział Historyczny)
Praktyczne inicjatywy WMiI UAM w kierunku polepszenia procesu kształcenia studentów - dr Roman Czarnowski, dr hab. Aldona Dutkiewicz (Wydział Matematyki i Informatyki)
Dbałość o jakość kształcenia na WNGiG poprzez współpracę i projekty: inicjatywy pracowników wydziału dla pozyskiwania środków wspomagających proces dydaktyczny - dr Anna Tobolska (Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych)
PALEOEKOLOGIA I EKOLOGIA MIASTA kierunkami rozwoju specjalistycznych kadr przygotowanych do monitorowania środowiska i wdrażania rozwiązań przyjaznych człowiekowi (POWR.03.01.00-00-N054/16) - prof. zw. dr hab. inż. Krystyna Milecka, prof. UAM dr hab. Grzegorz Kowalewski, prof. dr hab. Mariusz Lamentowicz, dr Barbara Fiałkiewicz-Kozieł, dr Piotr Kołaczek, prof. UAM dr hab. Mirosław Makohonienko (Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych)
Awans kompetencyjny - innowacyjne kompetencje geografa na współczesnym rynku pracy: wysokiej jakości program stażowy dla studentów nauk o Ziemi na WNGiG - prof. UAM dr hab. Małgorzata Mazurek, dr Małgorzata Cichoń, dr Leszek Sobkowiak, dr Marcin Winowski, mgr Marlena Makowska (Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych)
Progres - innowacyjne specjalności odpowiadające wyzwaniom nauki i praktyki - dr hab. Renata Paluszkiewicz, dr Joanna Gudowicz, dr hab. Adam Szymaniak, prof. UAM dr hab. Zbigniew Zwoliński (Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych, Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa)
Program stażowy DOBRY START - studenci Turystyki i Rekreacji UAM na szlaku praktycznego wsparcia rozwoju zawodowego - dr Dorota Matuszewska (Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych)
Zintegrowane planowanie rozwoju - kuźnia kadr dla sektora kreującego politykę rozwoju - prof. UAM dr hab. Paweł Churski, dr Robert Perdał, dr Paweł Motek, dr inż. Wojciech Dyba (Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych)
KIERUNEK PRACA - projekty stażowe dla studentów kierunku Gospodarka Przestrzenna UAM - dr Emilia Bogacka (Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych)
Geolog - strategiczny zawód dla rozwoju gospodarki: wysokiej jakości program stażowy dla studentów Instytutu Geologii UAM - dr Robert Jagodziński, mgr Marta mitręga, mg Anna Langner (Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych)
Koła naukowe, konferencje, projekty i wydarzenia studenckie na WNPiD UAM - dr Szymon Ossowski, dr Artur Pohl, lic. Weronika Dopierała, lic. Diana Stashevska, lic. Marta Szymanowska (Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa)
Zajęcia praktyczne i wizyty studyjne na kierunku Bezpieczeństwo narodowe na WNPiD UAM - dr Szymon Ossowski, dr Artur Pohl, lic. Weronika Dopierała, lic. Diana Stashevska, lic. Marta Szymanowska (Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa)
Rozwój mediów studenckich na kierunku Dziennikarstwo i komunikacja społeczna na WNPiD UAM - dr Szymon Ossowski, dr Artur Pohl, lic. Weronika Dopierała, lic. Diana Stashevska, lic. Marta Szymanowska (Wydział Nauk Politycznych i Dziennikarstwa)
Intercultural Communication - prof. UAM dr hab. Michał A. Michalski (Wydział Nauk Społecznych)
Znamy się na ludziach - dr Ryszard Necel, lic. Maciej Mroziński, lic. Patryk Moszka, Daria Paroń
Instytut otwarty na uczniów - dr Agnieszka Pawłowska-Balcerska, dr hab. Justyna Krauze-Pierz (Wydział Neofilologii)
40 języków na 40 lat - prof. UAM dr hab. Aleksandra Matulewska (Wydział Neofilologii)
Dziekanat - urząd czy biuro obsługi klienta? Marketing relacyjny w praktyce - mgr Natalia Czerwińska, mgr Karolina Domagalska-Nowak (Wydział Filologii Polskiej i Klasycznej, Wydział Studiów Edukacyjnych)
Dziekanatu Wydziału Studiów Edukacyjnych - elektroniczny obieg podań studentów - mgr Karolina Domagalska-Nowak (Wydział Studiów Edukacyjnych)
PRE-SERVICE OUTDOOR EDUCATION - innowacyjna koncepcja kształcenia przyszłych nauczycieli w zakresie rozwijania kompetencji przyrodniczych ucznia - mgr inż. Anna Klichowska (Wydział Studiów Edukacyjnych)
Specyfika kształcenia matematycznego uczniów szkół ogólnokształcących w kontekście reformowania systemu oświaty - dr Olena Hrybiuk (Wydział Studiów Edukacyjnych)
WEBQUESTY jako metoda pracy dydaktycznej ze studentami rozwijająca kompetencje tworzenia projektów edukacyjnych - mgr Joanna Sikorska (Wydział Studiów Edukacyjnych)
Wykorzystywanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych w badaniach naukowych przez studentów Wydziału Teologicznego Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu - dr Hanna Augustyniak, Agata Wachowiak, ks. prof. UAM dr hab. Andrzej Bohdanowicz (Wydział Teologiczny)
"Nastrój się na..." cykl wykładów otwartych - dr Jakub Kasperski, dr Ewa Schreiber, Stefania Zielonka, Alicja Zaborska (Wydział Historyczny)
Badania Jakości Kształcenia - Rada ds. Jakości Kształcenia
Działania Rady ds. Jakości Kształcenia - Rada ds. Jakości Kształcenia
Prace Zespołu Rady Jakości kształcenia ds. studiów doktoranckich - Rada ds. Jakości Kształcenia
Warsztaty Dydaktyczne UAM - Rada ds. Jakości Kształcenia
Biuro Rady ds. Jakości Kształcenia, ul. Zwierzyniecka 7, 60-813 Poznań, tel. +48 61 8292423, e-mail: brjk@amu.edu.pl
Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.